Alimentatia in timpul sarcinii


Nu exista nici o garantie ca un copil se va naste sanatos si puternic. Totusi , exista cateva lucruri pe care viitoarele mama trebuie sa le faca pentru a crea un mediu de nastere cat mai propice pentru copiii lo. Nimic nu ofera mai multe satisfactii mamei si copilul in timpul sarcinii decat o alimentatie sanatoasa.

Ce inseamna o alimentatie adecvata in timpul sarcinii?
Cercetatorii au scos in evidenta ca o alimentatie sanatoasa a mamei in timpul sarcinii joaca un rol extrem de important in sporirea rezistentei impotriva unor boli cronice atat a mamei cat si a viitorul copil.

A avea o dieta sanatoasa in timpul sarcinii nu este cu mult diferit diferit de a avea o dieta sanatoasa in viata de zi cu zi. In timpul sarcinii organismul are nevoie de mai multe calorii, proteine, vitamine si minerale pentru putea sustine cresterea fatului si pentru a permite schimbarile ce au loc in corpul femeii. Consumul de legume, fructe, cereale integrale, carne slaba si unei cantitati mari de lapte vor contribui la mentinerea in bune conditii de sanatate a mamei si copilului.

Alimentatia gravidei ar trebui sa contina:
- destule calorii pentru a asigura o crestere in greutate adecvata
- o varietate de alimente din mai multe grupuri, cu limitarea consumului de ulei si de grasimi solide
- mese regulateplus gustari intre mese
- 30 g de continut in fibre pe zi
- aproximativ 9 pahare de apa pe zi
- evitatea bauturilor ce contin alcool , inclusiv berea
- vitamine sub forma de pastile daca au fost prescrise de medic

 
See Also
11 reguli de viata
Alifii de plante medicinale
Afrodisiace naturale